Harga : RM15 ( Harga pasaran : RM20.00 )
Pengarang : Nassrul Hakim Md Jani
Terbit & M/surat : 2009/182 hal.
Penerbit : PTS Professional S/B
Penerbit : PTS Professional S/B
ISBN : 978-967-5226-54-0
Pemasaran, seperti tulang belakang dalam sesebuah perniagaan. Teorinya mudah, iaitu hanya membuatkan pembeli tidak memilih produk pesaing. Itu sahaja. Namun, pelaksanannya meluas dan tidak mudah.
9 Naga Pemasaran disusun penuh rapi, supaya ilmu yang dikongsi tidak sekompleks yang diajar di universiti. 9 Naga, merujuk sembilan elemen terpenting dalam pemasaran. Menjadi simbol kekuatan dan kegagahan bagi sembilan elemen yang taktikal, penuh kerahsiaan, dan berjaya.
Antaranya;
1.Fahami Kehendak Pengguna
2.Awasi Faktor Persekitaran
3.Sesuaikan Kombinasi Pasaran
4.Tidak Salah Tafsir Kualiti
5.Amalan Efisien dan Efektif
6.Pelbagaikan Teknik Berlainan
7.Kenali Pesaing
8.Membuat Kejutan
9.Khidmat Pelanggan Terbaik
Pemasaran, seperti tulang belakang dalam sesebuah perniagaan. Teorinya mudah, iaitu hanya membuatkan pembeli tidak memilih produk pesaing. Itu sahaja. Namun, pelaksanannya meluas dan tidak mudah.
9 Naga Pemasaran disusun penuh rapi, supaya ilmu yang dikongsi tidak sekompleks yang diajar di universiti. 9 Naga, merujuk sembilan elemen terpenting dalam pemasaran. Menjadi simbol kekuatan dan kegagahan bagi sembilan elemen yang taktikal, penuh kerahsiaan, dan berjaya.
Antaranya;
1.Fahami Kehendak Pengguna
2.Awasi Faktor Persekitaran
3.Sesuaikan Kombinasi Pasaran
4.Tidak Salah Tafsir Kualiti
5.Amalan Efisien dan Efektif
6.Pelbagaikan Teknik Berlainan
7.Kenali Pesaing
8.Membuat Kejutan
9.Khidmat Pelanggan Terbaik
KANDUNGAN
:
Naga 1 Tahu Kehendak
Pengguna
Naga 2 Mengambil Kira Faktor Persekitaran yang Mempengaruhi Pemasaran
Naga 3 Mengambil Kira Semua Kombinasi Pemasaran
Naga 4 Tidak Menyalah Tafsir Kualiti
Naga 5 Mengamalkan Prinsip Efisien dan Efektif
Naga 6 Lakukan dengan Cara Berbeza
Naga 7 Memahami Pesaing
Naga 8 Membuat Kejutan
Naga 9 Memberi Khidmat Pelanggan Terbaik
Naga 2 Mengambil Kira Faktor Persekitaran yang Mempengaruhi Pemasaran
Naga 3 Mengambil Kira Semua Kombinasi Pemasaran
Naga 4 Tidak Menyalah Tafsir Kualiti
Naga 5 Mengamalkan Prinsip Efisien dan Efektif
Naga 6 Lakukan dengan Cara Berbeza
Naga 7 Memahami Pesaing
Naga 8 Membuat Kejutan
Naga 9 Memberi Khidmat Pelanggan Terbaik
Tiada ulasan:
Catat Ulasan