12/26/2013

9 NAGA PEMASARAN

Kod BK5 ***(BBL)


Harga : RM15 ( Harga pasaran : RM20.00 )

Pengarang : Nassrul Hakim Md Jani
Terbit & M/surat : 2009/182 hal.
Penerbit : PTS Professional S/B
ISBN :  978-967-5226-54-0



Pemasaran, seperti tulang belakang dalam sesebuah perniagaan. Teorinya mudah, iaitu hanya membuatkan pembeli tidak memilih produk pesaing. Itu sahaja. Namun, pelaksanannya meluas dan tidak mudah.

9 Naga Pemasaran disusun penuh rapi, supaya ilmu yang dikongsi tidak sekompleks yang diajar di universiti. 9 Naga, merujuk sembilan elemen terpenting dalam pemasaran. Menjadi simbol kekuatan dan kegagahan bagi sembilan elemen yang taktikal, penuh kerahsiaan, dan berjaya.
Antaranya;
1.Fahami Kehendak Pengguna
2.Awasi Faktor Persekitaran
3.Sesuaikan Kombinasi Pasaran
4.Tidak Salah Tafsir Kualiti
5.Amalan Efisien dan Efektif
6.Pelbagaikan Teknik Berlainan
7.Kenali Pesaing
8.Membuat Kejutan
9.Khidmat Pelanggan Terbaik


KANDUNGAN :
Naga 1 Tahu Kehendak Pengguna
Naga 2 Mengambil Kira Faktor Persekitaran yang Mempengaruhi Pemasaran
Naga 3 Mengambil Kira Semua Kombinasi Pemasaran
Naga 4 Tidak Menyalah Tafsir Kualiti
Naga 5 Mengamalkan Prinsip Efisien dan Efektif
Naga 6 Lakukan dengan Cara Berbeza
Naga 7 Memahami Pesaing
Naga 8 Membuat Kejutan
Naga 9 Memberi Khidmat Pelanggan Terbaik
 

Tiada ulasan: