12/25/2012

KENAPA KITA MAHU JADI KAYA

Kod BK1 ***(BBT)

 
(SOLD OUT)

Harga : RM27 ( Harga Runcit : RM30 )

Pengarang : Donald J. Trump & Robert T. Kiyosaki
Terbit & M/surat : 2012/410 hal.
Penerbit : PTS Professional Publishing S/B
ISBN : 9789673691739

*Terjemahan daripada buku asal berjudul “Why We Want You To Be Rich”.




KANDUNGAN

BAHAGIAN SATU :
Mengapa Mereka Menulis Buku Ini?

Bab 1 : Pertemuan Jutawan dan Bilionair
Bab 2 : Perkara yang Membimbangkan Kami
Bab 3 : Kelas Menengah yang Semakin Pupus
Bab 4 : Bagaimana Menjadikan Diri Kita Kaya
Bab 5 : Mengapa Kami Mahu Setiap Orang Menjadi Kaya

BAHAGIAN DUA :
Tiga Kategori Pelabur

Bab 6 : Melabur Untuk Untung
Bab 7 : Memilih Pertempuran dan Medan Perang
Bab 8 : Perbezaan Penabung dan Pelabur
Bab 9 : Dua Perkara yang Kita Laburkan
Bab 10 : Pemenang Memiliki Kewangan
Bab 11 : Kreativiti Otak Kanan dan Kiri
Bab 12 : Berfikiran Besar dan Luas
Bab 13 : Menjadi Kaya Raya Dapat Diramal dan Tidak Berisiko

BAHAGIAN TIGA :
Detik Penentuan Antara Menang dan Kalah

Bab 14 : Apa yang Kita Pelajari daripada Bapa Kita
Bab 15 :  Apa yang Kita Pelajari daripada Ibu Kita
Bab 16 : Apa yang Kita Pelajari di Sekolah
Bab 17 : Bagaimana Akademi Tentera Membantu Menentukan Hidup Kita?
Bab 18 : Apa yang Kita Pelajari daripada Bisnes?
Bab 20 : Apakah Falsafah Kita tentang Tuhan, Agama dan Wang?

BAHAGIAN EMPAT :
Apakah Yang Kita Lakukan Sekiranya Berada di tempat Saya?

Bab 21 : Saya Masih Bersekolah, Apakah yang Harus Saya Lakukan?
Bab 22 : Saya Seorang Dewasa yang Tiada Banyak Wang, Apakah yang Patut Saya Lakukan?
Bab 23 : Saya Seorang Boomers yang Tiada Banyak Wang, Apakah yang Patut Saya Lakukan?
Bab 24 : Sekiranya Saya Sudah Kaya, Apakah Nasihat untuk Saya?
Bab 25 : Mengapa Ramai Orang Gagal Menjadi Kaya?

BAHAGIAN LIMA :
Mari Mulakan Sekarang!

Bab 26 : Mengapa Kami Melabur dalam Bidang Hartanah?
Bab 27 : Mengapa Kami Mencadangkan MLM?
Bab 28 : Mengapa Kami Mencadangkan Perniagaan Sendiri?
Bab 29 : Pemimpin Adalah Guru

Penilaian adalah Guru

Tiada ulasan: