11/06/2012

SEBELUM AKU BERNIKAH

Kod CP4 ***(BBT)

(SOLD OUT) 

Harga : RM16 ( Harga Runcit : RM20 )

Pengarang : Hilal Asyraf
Terbit & M/surat : 2012/203 hal.
Penerbit : PTS Millennia S/B
ISBN : 9789674110710

*Hilal Asyraf  adalah pengasas laman sesawang popular, Langitilahi.com, bertemakan motto “Mari Menjadi Hamba”. Juga mempunyai subscribes mencapai puluha ribu orang di Facebook.
         


KANDUNGAN :

Bab 1 : Bermulanya Satu Kesedaran
Bab 2 : Memahami Penyakit Cinta Masyarakat
Bab 3 : Definisi Cinta Saya
Bab 4 : Apabila Saya Jatuh Cinta
Bab 5 : Rumahtangga Sebagai Asas Pembangunan Ummah
Bab 6 : Ibu Bapa Sebagai Guru Pertama
Bab 7 : Habis Madu, Sepah Dibuang?
Bab 8 : Kita Tidak Peduli Perihal Rohani
Bab 9 : Umi, Abah… Hilal Mahu Berkahwin
Bab 10 : Jodoh, Jodoh, Jodoh Hingga Lembik!
Bab 11 : Istikharah Sehingga Hati Keliru
Bab 12 : Apabila Saya Ditolak
Bab 13 : Saya dan Fitnah Atas Jalan Cinta
Bab 14 : Apa yang Kita Harapkan, Apa yang dia Berikan
Bab 15 : Berusaha Mencapai Mampu
Bab 16 : Kematangan Adalah Aset Penting
Bab 17 : Pertunangan dan Cabarannya
Bab 18 : Saya dan Abangnya
Bab 19 : Saya, Keluarga dan Bakal Keluarga
Bab 20 : Cinta Sebelum Berkahwin?
Bab 21 : Keluasan Mempraktikkan Cinta
Bab 22 : Saya dan Persediaan Perkahwinan
Bab 23 : Mengetuk Gerbang Perkahwinan
Bab 24 : Kalimah Akhirat
Kumpulan Puisi : Kitab Cinta